Skip to the content

Udliciter processer til dine kunder 

Det er kun fantasien der sætter begrænsninger - ikke teknikken (i hvertfald ikke for os). Konkurrencen øges for danske virksomheder og kundernes forventning til selvbetjening er øget kraftigt de seneste år. Det stiller krav til den service virksomheden er vant til at tilbyde. 

Det kræver mod og datadisciplin at tilbyde digitale services for virksomhedens kunder. De fysiske mure rives ned og erstattes med glas, så omverdenen nu kan se direkte ind i virksomheden. Det betyder at man som virksomhed bliver mere sårbar og dermed er kravet til at data er korrekt stor, da kunder og leverandører nu kan kigge med.

Det handler om at kigge indad. En metode hvorpå en virksomhed kan skabe selvbetjeningsportaler, er ved at analysere hvilke trivielle processer, som håndteres manuelt. Dette kan eksempelvis være opkald til bogholderiet med spørgsmål til kundens saldobalance eller fremsendelse af fakturakopi. Det kunne også være informationer tilknyttet en ordre, eksempelvis status på ordren eller adgang til de tilknyttede ordredokumenter. Disse informationer er typisk lagret i virksomhedens ERP system. Ved at kommunikere direkte med virksomhedens ERP system, kan der via webservices etableres en realtids forbindelse mellem websystemet og ERP systemet. Dvs. når kunden forespørger på data, præsenteres disse i realtid tilsvarende at disse fremsøges direkte i ERP systemet. Læs hvordan vi har løst eksponering af laboratier analyser hos Uno-X Smøreolie her.