Skip to the content

“På to måneder etablerede 1st Web en komplet NAV integreret website og B2B Portal med 36.000 varenumre. Vi ser teamet hos 1st Web som en vigtig og tæt sparringspartner, forretningsmæssigt som teknisk. En velfungerende treenigheden ifa. vores NAV leverandør, 1st Web og vores interne folk er vital for en grossistvirksomhed som vores, således vi kan agere agilt i et hurtigt bevægende marked. Med vores Shop in Shop koncept har vi skabt en konkurrencefordel ved at vi kan tilbyde vores forhandlere en billig webshop som kan implementeres på kort tid. Alle PSE varer styres fra vores NAV, men opdateres automatisk i vores forhandlers webshops. På denne måde sikrer vi at data er intakt og at vores varesortiment er godt repræsenteret”

Søren Koch, Adm. Direktør, PSE Parts

B2B Portal, 36.000 varenumre, Shop in Shop, Forhandlerwebshops.

 

Smidig integration og lynhurtig webshop sikrer at 90% af ordrer via B2B Portal.

Om virksomheden

PSE Parts er skandinaviens største grossist af uoriginale motocross dele og tøj. Med mere end 36.000 varenumre er en stærk integration fundamentet for løsningen, som håndterer 90% af virksomhedens omsætning.

Udfordring

Med 90% af indgående ordre via webportalen er PSE’s platform et af de mest vitale IT systemer i virksomheden. Da man var vokset ud af den gamle løsning og presset på en hård deadline, søgte PSE en leverandør som kunne leverer hurtigt, men stadig solidt.

Løsning

PSE Parts nye Dynamicweb løsning er nært integreret med virksomhedens ERP Dynamics NAV. Dette betyder at alle stamdata vedligeholdes fra NAV. Tilsvarende leveres kundespecifikke priser på millisekunder via 1st Webs NAV integration. Kunderne kan tilmed foretage RMA ordrer,

PSE’s kunder er typisk Motocross butikker. Her står kunden ofte ved skærmen og kigger PSE’s sortiment igennem. Med en smart funktionalitet kan butiksmedarbejderen med et enkelt klik ændre priserne vist fra kundespecifikke til vejl. Salgspriser. På denne måde kan kunden ikke se forhandlerens pris på webportalen når forhandleren er logget ind.

1st Web har bygget et Shop in Shop koncept, hvor den enkelte forhandler kan få sin egen webshop til en lav etableringspris og hurtig implementering. Webshoppen er født med integration til PSE’s webportal. Således feedes 36.000 varenumre automatisk ud i alle forhandlernes webshops. Dette betyder at deaktiverer PSE et udgående produkt eller retter en produktbeskrivelse i NAV, slår dette både igennem på B2B Portalen og alle forhandlershops.

Tilgangen er hurtig og brugervenlige værktøjer til forhandleren. Jo nemmere og smidigt det er at handle med PSE Parts jo mere agilt bliver samarbejdet mellem forhandler og PSE Parts. Med en smart ”copy/paste” funktion i portalen kan forhandleren fra et Excel ark kopiere varenummer, antal og kommentar ind i et felt, hvorefter varerne automatisk lægges i indkøbskurven. Såfremt forhandleren kender varenumre udenad, kan der med fordel bruges enten quickbestil fra menuen eller hurtigindtastningsfunktionen under ”copy/paste” funktionen.

Det er vitalt for PSE at alle typer af forhandlere imødekommes. Derfor er der udviklet en lang række metoder til hurtigt at finde en vare og placere den i indkøbskurven.

Når forhandleren bestiller varer på PSE Parts webportal, vælger forhandleren hvilket brand, model og årgang motorcyklen der ønskes reservedele til består af. Når forhandleren klikker varesortimentet igennem vises nu kun reservedele der matcher motorcykel valget.

Resultater

PSE har fået en meget driftsstabil løsning, som løbende udvides med ny funktionalitet og UX optimeringer. Med 1st Webs Tapas løsning var det muligt for PSE at komme hurtigt i drift, uden at gå på kompromis med integration, hastighed og fleksibilitet.

Land Danmark, Sverige, Norge, Finland, Tyskland, England.Handel, engros. Tags B2B ecommerce, content management, integration (Dynamics NAV), selvbetjening Hjemmeside www.pse-parts.com