Skip to the content

Kaffe- og chokolade grossisten, Frellsen, etablerer ny skalerbar webplatform med brugervenlig og funktionsrig selvbetjeningsportal og standard integration til Visma Business.   

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Frellsen er en dansk, familieejet fødevarevirksomhed, som producerer og sælger kaffe og chokolade til B2B- og B2C kunder. De har 39 butikker og en detailafdeling til deres chokolade, og levere herudover professionelle kaffeløsninger - dvs. kaffeabonnementer og leje af maskiner til over virksomheder, institutioner, restauranter og hoteller.

Udfordring

Frellsen havde en B2B webshop, som ikke var fulgt med tiden, og som trængte til at blive fornyet. De ønskede en skalerbar løsning med både website og B2B webshop, samt en platform, der var gjort klar til fremtidige webshop-koncepter som f.eks. en webshop til ansatte og en dedikeret shop til mere specifikke dele af deres produktsortiment.

Løsning

Frellsens har fået ny løsning, som er integreret med Visma. Integrationen er baseret på en standard integration til Visma Business, som 1st Web har bygget i samarbejde med Amesto. Denne integration kører med 10+ kunder med Visma Business. 

Målet med den nye løsning og tilhørende selvbetjeningsportal har været at gøre det så nemt for kunderne som muligt at bestille online uden kontakt til kundeservice. Løsningen har således en række forskellige lister, som skal gøre det nemt for kunden at genbestille og gemme relevante produkter. De kan se ordrelinjer fra de seneste 450 dage og har favoritlister og kundespecifikke produktlister, som er defineret i visma af en accountmanager hos Frellsen. Ved brug af disse lister har kunden mulighed for at lægge hundredvis af ordrelinjer i kurven med bare et klik. 

I selvbetjeningsportalen har kunden desuden adgang til et brugervenligt dashboard, hvor de kan få overblik over resterende ordrer, fakturaer og kreditnoter. Sidst men ikke mindst kan kunde få overblik over de kaffemaskiner, som virksomheden har købt eller lejer. 

Til de af Frellsens kunder, som opretter ordre fra forskellige konti (afdelinger) understøtter løsningen nu at en kunde med et særligt login vælger en af de tilknyttede virksomheder/afdelinger og efterligner brugeren. Dette er en væsentlig fordel for kunden og en konkurrencefordel for Frellsen, siden konkurrenterne ikke har denne funktionalitet. På den måde konverteres avanceret funktionalitet til en konkurrencefordel.

Resultat
Med den nye platform har Frellsen etableret en moderne webplatform og et stærkt, skalerbart fundament for deres digitalisering. Den stærke visma integration sikre, at alt data kontrolleres i Visma, og at Frellsen interne arbejdsgange bevares til stor glæde for medarbejderne.