Skip to the content

BioPorto, som har hovedkontor i Danmark, tilbyder en række diagnostiske tests og antistoffer til sundhedspersonale i kliniske- og forskningsmiljøer i mere end 80 lande verden over. En række af Bioportos produkter kan være medvirkende til at redde menneskeliv, ved at fange livstruende sygdomme før de får dødelige konsekvenser.

Der er mange udfordringer forbundet med at servicere kunder i mere end 80 lande. Derfor havde Bioporto, som tidligere kun har ydet kundeservice via telefon og mail, et ønske om også at kunne distribuere deres produkter online. Det ville kræve en løsning, som først og fremmest er nem at vedligeholde, men som samtidig rummer muligheder for fremadrettet at integrere shoppen med ERP-systemet, Dynamics NAV. Desuden har BioPorto en stor mængde forskningsmateriale og undersøgelser knyttet til deres produkter, som de gerne ville gøre tilgængelige via webshoppen og ønskede derfor at lægge information fra deres gamle website over på den nye webshop.

Et website med ecommerce blev løsningen for BioPorto. Denne sammensætning, som kan rumme informationer om research og forskning samt e-handelsdelen, opfylder deres behov for at samle informationssite og webshop. På denne måde kan deres kunder både, finde den tilstrækkelige information om produkterne samt forskningsaspekter, og købe produkter på samme sted. Da BioPorto leverede et færdigt design til siden, implementerede 1st Web design, shop og indhold i tæt samarbejde med kunden.

På kun en måned stod BioPorto klar med en webshop som hjælper dem med at opnå et større salg og nå bredere ud til målgruppen. Webshoppens simple design og tilpassede løsning har på kort tid hævet konverteringerne, og BioPorto har fået en løsning, som fuldt ud tilgodeser deres ønsker og behov indenfor medicinal- og forskningsbranchen. Samlingen af website og shop i et nyt, brugervenligt system, har gjort det lettere for BioPorto at vedligeholde data for derved at reducere de manuelle administrative ressourcer. Samtidig er det blevet super let for virksomheden at lægge billeder og data op og styre den daglige redaktion af webshoppen.