Skip to the content

Nyt design baseret på 1st Webs lynhurtige Tapas webshop leverer større basketsize og flytter flere ordre online end nogensinde hos ActionSportGames.

 Med den nye løsning har 1st Web indfriet alle vores forventninger til både et godt samarbejde og udbyttet af investeringen. Vi har i juni måned netop rundet 60% af vores ordrelinier via web. Dvs. En vækst på 20% med den nye løsning. Og det bedste er at nu skal vi i gang med at arbejde med nyhedsbreve og kampagner. Vores kunder sætter stor pris på de nye funktioner vi tilbyder dem på platformen. Specielt at kunderne kan uploade et Excel ark direkte til kurven, er en populær funktionalitet. Kunderne roser det brugervenlige layout, den høje hastighed på sitet og den intuitive og meget præcise søgefunktion. Med en bounce rate som er faldet fra 50-70% helt ned til 7-10% kan vi se en direkte effekt på vores toplinie”

Michael Rosquist, ActionSportGames

Om virksomheden

ActionSportGames producerer og distribuerer softguns til sports- og hobbybrug. Her er tale om replika af ægte våben. Produkterne sælges i hele verden blandt forhandlere, butikker og distributører.

Udfordring

Med en ordrestrøm på +30% af den samlede ordremængde via ActionSportGames’s B2B webshop, havde ASG et ønske om ny responsiv webplatform, som kunne hæve ordrestrømmen online og give kunderne en bedre digital oplevelse i mødet med ActionSportGames. Målet var klart: større brugervenlighed, større ordrer/flere ordrelinier, mere automatisering og flere ordre via web.

Løsning

Løsningen gør det langt mere inspirerende og tillokkende for kunderne at benytte ASG’s webplatform. Ved at blande funktionalitet som gør besøget hurtigt med brugervenlige værktøjer, er samarbejdet med kunder og forhandleren gevaldigt optimeret. Jo nemmere og smidigt det er at handle med ASG, jo mere agilt bliver samarbejdet mellem kunder, forhandler og ASG. Med en smart ”copy/paste” funktion i portalen kan forhandleren fra et Excel ark kopiere varenummer, antal og kommentar ind i et felt, hvorefter varerne automatisk lægges i indkøbskurven.

Såfremt forhandleren kender varenumre udenad, kan der med fordel bruges enten quickbestil fra menuen eller hurtigindtastningsfunktionen under ”copy/paste” funktionen.

Med en dyb integration til rekommenderings-systemet Raptor, håndterer ActionSportGames ikke relaterede varer selv. Dette styrer Raptor systemet fuldautomatisk via intelligente algoritmer, som lytter på både den generelle adfærd og den individuelles præferencer. Ud fra disse parametre præsenteres brugeren for inspirerende relaterede varer på ”min side”, i kurven og på forsiden.

Resultater

ActionSportGames har fået en meget driftsstabil og lynhurtig løsning, som løbende udvides med ny funktionalitet og UX optimeringer. Med 1st Webs Tapas løsning var det muligt for ActionSportGames at benytte stærk optimeret kode, men stadig sætte sit helt eget præg på løsningen. Med SOLR søgemotor leveres der lynhurtige og relevante søgeresultater. Effekten af dette afspejles direkte på bundlinien! Med mere end en fordobling af virksomhedens online ordrer, har investeringen tjent sig hjem med rekordfart.